Dersin Adı | Mühendislik Bitirme Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FENG 498 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Bitirme Projesi I (FENG 497) dersinde başladıkları projeyi gerçekleştirmek ve başarılı şekilde uygulamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenci öğrenmiş olduğu mühendislik teknikleri ile takım halinde bir proje tasarlar, analizini yapar ve iş planları hazırlar. Çağdaş araçları kullanarak projeyi gerçekleştirir ve uygulamasını yapar. Projenin tüm detaylarını raporlayabilir ve sunumunu yapar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje geliştirme araçları, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
2 | Proje geliştirme araçları, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
3 | Proje bileşenleri ve raporlama teknikleri, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
4 | Proje geliştirme araçları, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
5 | Proje geliştirme araçları, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
6 | Proje geliştirme araçları, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
7 | Proje geliştirme araçları, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
8 | Ara rapor sunumu (Proje raporu ara değerlendirme) | |
9 | Proje uygulama, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
10 | Proje uygulama, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
11 | Proje uygulama, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
12 | Proje test, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
13 | Proje test, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
14 | Proje tamamlama ve sonuçlandırma, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
15 | Proje gözden geçirme, Proje danışmanıyla toplantı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
16 | Proje sunumu |
Ders Kitabı | Bitirme projesi kılavuzu http://fecs.ieu.edu.tr/tr |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Software Project Management, A RealWorld Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 16 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 34 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 16 | |
Proje | 1 | 100 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, Yazılım Mühendisliği problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Yazılım Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar, gerçekleştirir, sınar, doğrular, raporlar, ölçer ve bakımını yapar; bu amaçla modern yöntemleri uygular. | |||||
4 | Yazılım Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Yazılım Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Yazılım Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik ve Yazılım uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik ve yazılım çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Yazılım Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Yazılım Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest